26 d’ag. 2008

Protecció de la salut a la localitat de Tanta (Yauyos)


Després d'un estiu per oblidar, i aprofitant uns breus minuts de tranquilitat, no m'he pogut estar de destinar-los a una de les meves predileccions: els diaris regionals (tant els d'aquí com els de sudamèrica).

Intueixo que aquest agost per oblidar podria tenir continuïtat (amb uns futurs setembre, octubre i novembre per oblidar) i que no podré obrir aquesta finestra al món tant sovint com voldria. Avui he decidit obrir-la mirant a Perú, amb una notícia sobre la província de Yauyos (a més de 4000 m d'alçada), on aquest proper divendres estrenaran unes noves aules per alumnes de primària.

No té desperdici el comentari sobre la nova construcció: "Para proteger la salud de los niños y los pobladores, se regó el terreno para que no se levante polvo" (suposo que el reg del terreny es mantindrà fins el dia de la inauguració, amb les forces vives de la província; després ....).


Al nostre país, on els principals medis de comunicació coincideixen en el 90% de les informacions, llegir El Peruano suposa uns minuts d'aire fresc.

Entregan dos aulas nuevas
[Yauyos] Este viernes 29, los alumnos de la localidad de Tanta, en la provincia de Yauyos, en Lima, estrenarán dos nuevas aulas cuya construcción fue financiada por el Foncodes.Las nuevas infraestructuras beneficiarán a los alumnos de primaria del colegio 20733, situado en la localidad y distrito de Tanta, ubicado a 4 mil 100 metros sobre el nivel del mar y a 10 horas de Lima.
Foncodes precisó que ambas aulas demandaron una inversión de 105 mil nuevos soles. “Son de material noble, tienen tijerales de madera, techo de calamina e instalaciones eléctricas. Para proteger la salud de los niños y los pobladores, se regó el terreno para que no se levante polvo y el desmonte se arrojó a botaderos, especialmente construidos para cuidar el medio ambiente de Tanta”, explicó el organismo.
El año pasado, Foncodes financió en Tanta la construcción de un sistema de agua potable para el citado poblado, instalando tuberías que traen el agua desde los nevados. También lo hizo con la mejora de la posta de salud y construyó parte del sistema de desagüe.